Gullner Pages
  Vonatozásaim 2003

2003.08.05. kedd, Bp.Nyugati - Óbuda

2003/13.

12 kilométer dupla Uzsgyi

Este háromnegyed nyolc felé még jócskán 30 fok felett volt a hőség, amikor beténferegtem a Nyugatiba. Láttam 20:15-kor indul vonat Esztergomba, kimentem az első vágányhoz és 63-41 volt az induló szerelvény. Eddig még nem utaztam vele, de a Nyugatiban már megnéztem egyszer belülről is, kellemes hűvös volt. Na most kipróbálom, döntöttem. Egyrészt a klíma miatt, másrészt mert most láttam először dupla szerelvényben: 63-41 007-0, 63-41 008-8.

A motorokat csak indulás előtt kb. negyed órával, az én felszállásom előtt egy-két perccel indította a mozdonyvezető, de a klíma most is nagy teljesítményűnek bizonyult, pillantok alatt normális volt a hőmérséklet a vonatban. Kivétel az első egység (007) első felében, ott megadta magát a klíma. A mozdonyvezető kibújt a LED kijelzőkkel gazdagon ellátott fülkéjéből és tájékoztatta az utasokat, hogy a vonat többi részében hűvösebb lesz. Valóban, ahol működik a klíma, ott kellemes a hőmérséklet, de cserébe jó hangos a levegő áramlás, tisztára mint egy repülőgépen. Még a diesel motor is alig hallatszik, pedig méltán becézik néhányan Uzsgyinak ezt a vonatot, mert igen szépen gyorsul. Kívülről szemlélve az indulást, látszik és hallatszik is az erő.

A jegyemet automatából vettem, emlékeim szerint 150 Ft körül van a díjszabás, de az automata csak 98 forintot kért. Otthon vettem csak észre, hogy 33 %-os jegyet vettem. Úgy látszik a törlés gombbal kell kezdeni az automatánál.

Érdekes volt az esti vonatozás a külvárosban, különösen a Hajógyári szigetet néztem, látszik-e, hallatszik-e az éppen zajló Sziget fesztivál. Nos hallani csak a klíma levegőáramlását hallottam, a látvány meg annyiban volt szokatlan, hogy egy pár ember mászkált a parton a sziget végében. Ez meglepett, nagyobb kisugárzást gondoltam egy 30-50 ezer embert mozgató rendezvénytől.

Íme a menetrendem:

2038 sz. személyvonat, Budapest-Nyugati pu. - Esztergom, 2003. augusztus 05. kedd
------------------------------------------------------
00 Budapest-Nyugati pu. ..... 20:15
03 Rákosrendező ................ 20:20 20:21
07 Budapest-Angyalföld ...... 20:25 20:26
08 Újpest ............................ 20:28 20:29
10 Aquincum felső ............... 20:33 20:34
12 Óbuda ............................ 20:36 20:37
( ......................
53 Esztergom ...................... 21:43 )
------------------------------------------------------

Óbuda állomás is érdekes a sötétedő estében, az alaki kijárati jelzők után rögtön egy piros sávos oszlopú fény főjelző következik. A viszonyokhoz képest nagy a forgalom, tehervonat várakozik Esztergom felé: M44 428 üres autószállító kocsikkal. A váróterem tiszta, jól kivilágított és üres.

Először a nyár eleje felé nézelődtem egy 63-41 fedélzetén a Nyugatiban, de akkor nem utaztam vele. Akkor is nagyon meleg volt és akkor is a klíma tetszett legjobban. Az ülések elrendezése is tetszik. Maga az ülés kicsit furán néz ki, de nem kényelmetlen. Az első benyomásom, az volt, hogy a tervezők nagyon igyekeztek valami "európait" alkotni. Ez különösen a WC-nél feltűnő. A WC ajtaja gombnyomásra nyílik, nagy félkörben tárul fel legalább egy méter szélességben. A belső tér bőséges egy kerekes szék számára is. Én csak kívülről csekkoltam a WC berendezését, nagyon szokatlan egy magyar személyvonaton. Megnéztem, visszazárnám az ajtót, de kívül csak nyitó gomb. van. A belső záró gombot nyomom meg, az ajtó méltóságteljes ívben bezárul. És észreveszek egy hibajegyet, miszerint az ajtó nem rögzíthető zárt helyzetében. Kínos lehet, ha itt rányitnak valakire, az ajtó méltóságteljes panorámára tágul, majd lassan vissza, egy örökké valóság a bent tartózkodó számára.

A vonat nem igazán szép, de nem ez az igazi probléma, mert az ugyanott gyártott metró sem túl szép, ennek ellenére kifogástalanul, megbízhatóan ellátja feladatát. Viszont a 63-41 üzembiztonságát még nem dicsérte senki. Az első nézelődésemnél a WC ajtót nem lehetet reteszelni, az első utazásomnál az egyik klíma nem működött. És a második egység (008) első ajtaja is beragadt, Angyalföldön még jó volt, de Aquincumnál már nem nyílt ki. A másik ajtónál helyezkedtem, kíváncsi voltam le tudok-e szállni Óbudán. Le tudtam ...

 

 E-mail: gullnerpages@gullner.hu