[GP]  Gullner Pages
 Éttermek, ahol jókat ettünk mostanában ...
Római ebédek és vacsorák
2004. április
Szubjektiv észrevételeim éttermekről és egyéb evőhelyekről, egy kirándulás naplójával és képeivel.
Hétfő: SkyEurope 2 forintos jeggyel érkeztünk Rómába. Zuhogott az eső, a piazza Navonén csak néhány vizes turista fagyoskodik.
[3 pont]

*   Bár és pizzéria a corso V. Emanuelén, a Tevere közelében, ebéd

Pocsék, esős időben találkoztunk először az örök várossal. Egy kis vörös bor és gombás pizza volt a hangulatjavító.

*   il Caminetto, ristorante pizzeria, viale Portuensi 550, vacsora

Igazi olasz étterem, a Szent István Ház közelében. A pince rész kifejezetten jól néz ki, de tök üres. A felső részen elég sok a vendég, a fedett terasz gyakorlatig tele van. A pincér egy figyelemre méltó olasz karakter. Pizzát eszünk, én calzonét. Sonka és mozzarella van benne Mindennek finom, eredeti íze van. És a ház részére palackozott vörös bort iszunk (Chianti il Caminetto).

Kedd: Szent Péter bazilika, óriási, a kupola tövében lehet belül lenézni, ez 53 m magas, odalent apró hangyák nyüzsögnek. Ide lift jön fel, de innen még sok kényelmetlen lépcső a kupola teteje, ahonnan kifelé lehet látni. Mire felérünk kisütött a nap. Utána piazza Navona, süt a nap és nyüzsög a nép.

*   Virginiae, cucina romana pizzeria, via di Parione 41, ebéd

Hangulatos étterem egy-két saroknyira a piazza Navonától. Még mindig pizza és én ismét calconét választottam. Remek. A bor is kedvünkre való, a kávé meg egyszerűen nagyszerű !

[5 pont]

*   il Caminetto, ristorante pizzeria, viale Portuensi 550, vacsora

Ma este tele volt a pince rész is, csupa japán turista. Tehát ismét fent ülünk le és ismét pizza mellett döntünk. Ebbe kicsit az is belejátszott, hogy csak olasz étlap volt. Én most capriciosát választottam. Kitűnő volt. Finom Corvo vörös bort iszogattunk hozzá.

Szerda: vatikáni múzeum, itt is óriási tömeg, de a stanzák és a Sixtus nagyon szép, kb négy felé jöttünk ki, megnéztük a belvárost. Este egy külvárosi pizzériában pont akkor ettünk, amikor a helyiek a Lazio-Roma meccset nézték, óriási volt a hangulat !
[4 pont]

*   Önkiszolgáló étterem, Vatikáni Múzeumok, ebéd.

Önkiszolgálót nem terveztem feljegyezni, de a teljesség kedvéért ide sorolom ezt a jó minőségű komplexumot, amely egy önkiszolgáló étteremből, egy pizzériából és egy bárból áll.

[5 pont]

*   Ar Pozzo, pizzeria birreria, viale Newton 82, vacsora

Ez is a Szent István Ház közelében van. A helyiség dugig volt, a helyiek Lazio - Roma meccset nézték. Óriási a hangulat. Mindenki a Rómának drukkol. (Ha jól tudom a Lazio is római csapat.) A Lazio vezetett 1:0-ra, a végén 1:1 lett, a helyiek lármás örömére. Pizzát ettünk, ismét capriciozát választok az összehasonlítás érdekében. Nem tudtam dönteni, a tegnapi is, a mai is jó volt. Ja a pizzák előtt kaptunk egy-egy szelet olajos (?) kenyeret zöldségekkel. És persze ittuk a vino rossót.

Csütörtök: Campo del Fiori, Forum Romanum, Palatinus, Colosseum, Laeran, Sacra Scala.

*   Pizzeria a Campo del Fiori mellett, ebéd

Menetrendszerűen pizza és vörösbor. Kávé egy közeli bárban a téren.

[3 pont]

*   Il Falchetto, ristorante, via Montecatini 12-14, vacsora

Hangulatos terasz egy mellék utcában. Könnyebb vacsorára vágytunk, így salátákat választottuk, én di marét. Azután két tiramisu következett. A vörös bor nem biztos, hogy a legjobban illik ezekhez a fogásokhoz, még szerencse, hogy a nagyobb részét még evés előtt megittuk.

Péntek: délelőtt egy piacon bóklásztunk a külvárosban, zajlik a helyiek élete, nagyon érdekes. Délután haza repültünk a SkyEropeval. A repjegyet 2 forintért vettem, utána már csak nullákat kellett mögé írni ...

*   il Caminetto, ristorante pizzeria, viale Portuensi 550, ebéd

Nem nagyon volt már idő a hazarepülés előtt, de gondoltuk jó lenne még egy pizza. Papíron 12-től van ebéd, a főnök azt mondta, hogy még egy kicsit várni kell, tíz percet, de lehet, hogy többet, teszi hozzá mosolyogva. Leülünk, előkerül egy csodálkozó pincér. Megértetjük vele, hogy indul a gépünk, de szeretnénk még pizzát enni. Kimegy megkérdezni, hosszas kiabálás után visszakiabál valaki a konyha irányából. Sajnos nem jön össze a pizza, menüket választunk. Az asszony valamilyen tésztát kapott, utána spárgát. Én sűrű, tésztás minesztrónét, utána halat ettem. Kaptunk még egy tál salátát is, sem mi , sem a pincér nem tudta eldönteni, hogy mihez van tálalva, így megettük közösen. És persze vöröset ittunk, Corvo címkéset. Nagyon finom délies, gyümölcsös íze volt, Szicíliai, ha jól tudom.