[GP] [Vonatozásaim] [Éttermek]  Gullner Pages
 Szállodák, panziók
Szubjektív észrevételeim szállodákról, panziókról.
Az igénybe vett szoba tipikusan két ágyas, saját zuhanyzó/fürdő, WC. Ha mégsem, akkor jelzem az eltérést.
Rétes panzió, Zánka, 2009. június
*  Róma, Olaszország
*  Zittau, Németország

Elõszezon

A Káli medence keleti csücskében volt hétvégi programunk, ehhez találtunk szállást Zánkán. A Rétes panzió a stranddal szemben található, a vasútállomás is közel van, azaz én központi fekvésûnek mondanám. Az épület gyakorlatilag még sokadik téli álmát alussza, csak mi foglaltunk el egy szobát. A panzió mögötti csárda sem mostanában volt utoljára nyitva.

Bár a virág most nem volt ott, mint a lenti linkrõl származó fotón, de a szobára nem lehetett panaszunk, jól elvoltunk az érdekes térben. A szép szoba ablaka az utcára nyílik, és ha nincs rajta szúnyogháló, kihajolva még a vasúti síneket is láthattam volna, bár vonat elég kevés jár arra és azok is sajnos túl csendesek egy vonatozós ember számára. Hol vannak már azok a pompásan dübörgõ dízelmozdonyok, amelyek egykoron oly varázslatossá tették a balatoni éjszakákat.

Az utcán amúgy alig volt forgalom, de szinte minden órában akadt egy csapat, aki igen vidáman gyalogolt ismeretlen célja felé. Így aztán inkább becsuktuk az ablakot, és mivel nem volt még meleg, jól aludtunk. Bár kánikulában meg klíma áll a kedves nyaraló rendelkezésére. A második éjszakára aklimatizálódtunk a helyi viszonyokhoz és még jobban aludtunk.

A két éjszaka végösszege 13.320 forint volt, reggeli nélkül. Mi vittünk magunkkal reggelizni valót, de mint kiderült, a szemközti strand valamelyik büféjében is reggelizhettünk volna, így viszont csak a reggeli kávét fogyasztottuk ott. A strand amúgy szép, és az is biztos, hogy nem kell sokat gyalogolnia annak, aki a zánkai Rétes panziót választja nyaralásához.

Csatlakozások:
    • Itt találtuk ezt a panziót: www.zimmerinfo.hu/zanka/retes/hu.htm